V marketingu panuje rivalita medzi SEO a PPC reklamou. Mnoho firiem a marketérov si preto kladie otázku, do ktorej reklamy radšej investovať? Dnes vám predstavíme výhody a nevýhody, ktoré by vám mali pomôcť pri rozhodovaní.

Povieme si:

  • aké sú výhody a nevýhody SEO
  • výhody a nevýhody PPC reklamy
  • či je lepšia metóda propagácie SEO alebo PPC

SEO vs. PPC

Veľa ľudí nepozná rozdiel medzi SEO a PPC reklamou, čo sa týka výsledku vyhľadávania. Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť dve PPC reklamy. Prvá je produktová, ktorá je vždy najvyššie. Druhá je klasická textová reklama. Až potom nasledujú organické výsledky vyhľadávania, na ktoré sa zameriava SEO.

Platené reklamy sú teda hore, zatiaľ čo organické výsledky sú zobrazené nižšie. No nemusí to tak byť vždy. Pokiaľ na určité kľúčové slová nie je vytvorená platená reklama, tak sa na dané slovo nezobrazí. To neplatí v prípade SEO – pokiaľ máte pre dané kľúčové slovo vytvorenú vstupnú stránku, zobrazí sa vo výsledku vyhľadávania.

Výhody SEO

SEO môže byť zadarmo

Pokiaľ optimalizáciu vykonávate sami, tak vás to nič nestojí. Pokiaľ vám to robí niekto iný, zaplatíte, len za jeho prácu. Pri PPC musíte k práci pripočítať aj sumu za reklamu.

Dlhodobá návratnosť

Pokiaľ so SEO neustále pracujete v horizonte aspoň pol roka, tak dosiahnete výsledky, ktoré môžu vydržať roky, a to sa naozaj oplatí.

Povedomie o značke

Zákazníci na internete často pred nákupom si chcú zistiť nejaké recenzie o danom produkte, či eshope na ktorom chcú vykonať nákup. Preto treba poskytnúť zákazníkom tieto informácie.

Kontrola nad obsahom

Keď robíte SEO, môžete vytvárať akékoľvek množstvo obsahu na akúkoľvek tému. SEO Vám nedáva žiadne obmedzenia narozdiel od PPC reklamy, ktorá má množstvo pravidiel.

Nevýhody SEO

Výsledky sa nedostavia okamžite

Buďte trpezlivý. Výsledky sa dostavia, len si na nich treba počkať. Celý proces nejde urýchliť. Ak však potrebujete výsledky okamžite, tak sa zamerajte na platenú PPC reklamu.

Čím skôr so SEO začnete, tým skôr sa dostavia výsledky.

SEO nestojí peniaze, ale váš čas

SEO nezahŕňa iba základnú analýzu kľúčových slov a vytváranie odkazov. Kým sa rozhodnete, či využijete služby špecialistu, alebo sa do toho vrhnete sami, zvážte či máte čas a chuť sa vyškoliť v týchto oblastiach:

  • znalosť HTML a CSS,
  • technické znalosti (súbory sitemap, jak funguje indexovanie, URL adresy a ich štruktúra, presmerovanie, problémy s viac jazykmi a mnoho ďalších),
  • pokročilé vedomosti v tvorbe obsahu, aby ste ním zaujali a získali  zdarma spätné odkazy.

SEO delíme na technické a obsahové. Zvládnuť obe môže byť veľmi náročné. Nechajte radšej prácu na odborníkov, a neplytvajte svojim časom a navyše ušetríte kopec nervov.

Boj s konkurenciou v SEO môže byť veľmi ťažký

Veľmi ťažké je predávať produkt, ktorý má vo výsledkoch vyhľadávania pokrytý veľmi dobre práve výrobca, ktorý má omnoho väčší kapitál.

Veľká neistota

Vyhľadávače pracujú s algoritmami. To znamená, že kedykoľvek vám môžu klesnúť pozície alebo dokonca môžu byť odstránené z indexu.

Výhody PPC

Okamžité výsledky

Prináša výsledky hneď. Cielite na množstvo ľudí, ktorí hľadajú vašu firmu či produkt / službu a ste obmedzení iba cenou, ktorú ste ochotní zaplatiť. Aj ďalšie faktory však ovplyvňujú celkový výkon reklamy. To je výrazný rozdiel medzi PPC reklamou a SEO.

Rýchlejší proces učenia

Nestanete sa síce expertem na PPC reklamu počas jednej noci, ale z dlhodobého hľadiska je nastavenie PPC reklamy jednoduchšie ako SEO.

Tiež je tu možnosť kontaktovať profesionálnu podporu od oficiálnych zamestnancov spoločnosti Google, ktorí vám pomôžu nastaviť kampaň, čo je niečo, čo v oblasti SEO nemáme.

Menšia miera neistoty

Nemusíte sa báť žiadnych aktualizácií od Googlu. Vo svete PPC reklamy sú aktualizácie transparentné.

Neýhody PPC

PPC nie je zadarmo

Hlavným dôvodom, prečo mnoho ľudí stále nepoužíva PPC, je fakt, že nie je zadarmo a je treba do kampane dávať peniaze. Pre úsporu peňazí je logická voľba SEO. Pretože, ak neviete čo robíte, môžete zbytočne prichádzať o peniaze.

Pri PPC kampani napríklad v bankovom sektore sa pohybuje cena za proklik (CPC) aj okolo 7€. Ale to už je extrém. Kliknutie neznamená výlučne konverziu – je to iba privedená návšteva na váš web.

Vypnutí PPC = koniec návštevnosti a predajov

Pokiaľ publikujete obsah na vašom webe, bude obsah na internete tak dlho, pokiaľ bude web existovať. Môžete z nej profitovať roky.

U PPC reklamy to tak nie je. Keď sa reklama zamietne, minie sa rozpočet prestane sa zobrazovať potencionálnym návštěvníkom. Tím pádom sa zastaví tok návštevnosti a následné predaje.

Menšia kontrola nad obsahom

Pokiaľ chcete aby sa reklama zobrazovala, musíte dodržiavať isté pravidlá v nadpisoch ale aj obsahu.

 

Zdroj: https://www.besteto.cz/seo-ppc-rozdily