Možno vás to prekvapí, ale ak si myslíte, že viac predajných emailov vám prinesie viac predajov, tak ste na omyle. Totižto časom to zákazník aj prestane vnímať.

Avšak k dispozícii máme viacero typov emailov, ktoré podporujú nákupný proces.

To  vám môže zaujať zákazníka a v istej chvíli mu ponúknete aj možnosť k nákupu.

Typy e-commerce emailov

Ak sme už dosiahli nákup od zákazníka, našim cieľom by malo byť aby sa k nám zákazník opätovne vracal a nakupoval u nás. Ak je zákazník spokojný, mohol by dokonca aj odporučiť náš eshop či spoločnosť svojmu známemu.

Typy a rady

Ukážeme si niektoré typy a rady.

Uvítací email

Ak sa užívateľ rozhodol k prihláseniu odoberania newsletteru, respektívy poskytol nám svoju emailovú adresu pre reklamné účely, je vhodné ho ihneď privítať a poďakovať mu.

Newsletter

Informujte zákazníkov pravidelne o svojich novinkách, zmenách či akciách.

Trigger email

Ide o reakciu na nejakú konkrétnu akciu užívateľa. Ide o špecifický email, šitý na mieru konkrétnemu zákazníkovi. Efektívnosť je vysoká, avšak samozrejme zaberie to viac času.

Email so zľavou

Ak ste si všimli, že zákazník sa zaujímal o konkrétny produkt, avšak nakoniec ho nekúpil, môžeme skúsiť zvrátiť toto jeho rozhodnutie a priviesť ho k nákupu.

Môžeme mu ponúknuť zľavu na tento produkt a vyzdvihnúť jeho vlastnosti.

Obsahový email

Tipy, rady, návody. Informujte a vzdelávajte svojich odberateľov.

Pripomienka k nedokončenému nákupu

Zákazník opustil nákupný košík a nedokončil tak svoju objednávku. Pripomeňte mu jeho produkt, ktorý mal v košíku.

Email s poďakovaním

Poďakujte zákazníkovi pri objednaní produktu, ale taktiež aj po jeho doručení. Môžete k tomu pripojiť aj nejakú ďalšiu neodolateľnú ponuku, ktorú možno opäť neodmietne.

Dotaz k spokojnosti

Skrátka buďte kreatívny a nezasypávajte zákazníkov množstvom dookola rovnakých emailových správ. Využite túto komunikáciu variabilne k budovaniu vzťahov s vašimi zákazníkmi a k motivácii k ďalším nákupom.

Poproste zákazníka o jeho dojmy a zážitky s nákupom a jednotlivými procesmi jeho nákupu. Opäť mu potom poďakujte za to.